mandag 9. mai 2011

Oppsumering

trykk
   Innenfor trykkdelen i dette faget har vi jobbet med tre teknikkker: linosnitt, koldnål og silketrykk. Altså høytrykk, dyptrykk og plantrykk(i tilsvarende rekkefølge). 
   Fra før av hadde jeg prøvd ut både linosnitt og koldnål, men det var veldig kjekt å prøve ut disse på ny, spessielt koldnål, der jeg ble veldig fornøyd med resultatet. Silketrykk var nytt for meg og var veldig spennende. Jeg kunne gjerne tenkt meg å brukt enda mer tid på trykkdelen, og da spessielt dette med silketrykk.

foto
   Her har vi jobbet mye med portrett, lys og ikke minst med komposisjon. Fra begynnelsen av gikk vi systematisk gjennom kamerafunksjoner som ISO, blenderåpning og lukkertid én om gangen med tilsvarende isolerte oppgaver der vi skulle vise at vi hadde en forståelse for hvordan hver av disse faktorene påvirker et bilde. Dette gav oss et mer stødig grunnlag for å utvikle oss videre.
   Fra skolen sin del har vi fått alt vi trengte: vi har hatt anledning til å bruke mye tid i fotostudio og fått låne utstyr som stativ, kamera og reflektor. Til dels synes jeg det gjerne har vært litt for mye portrett, men generelt sett har det vært variert og spennende. 
   Vi har jobbet i grupper, men også veldig mye individuelt, med variasjon mellom fastsatte til mer selvdefinerte oppgaver. 
   Det jeg gjerne skulle ønske vi gikk dypere inn i ville vert redigering av bilder i photoshop. Vi har vert innom det og fått anledning til å inkorporere det i oppgaver, men det har vert lite fokus på det.

blogging
   Bloggingen har vært et veldig nyttig verktøy i læringen. Det går raskt å levere og det er veldig enkelt å bruke. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar